چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۸:۱۱:۳۹

با هدف حفظ محیط زیست محقق شد؛
افزایش ظرفیت جمع آوری ۸.۵ میلیون فوت مکعبی گاز همراه نفت

باشگاه خبری فراساحل: ظرفیت جمع آوری گازهای همراه نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به میزان ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار فوت مکعب در روز افزایش یافت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون اظهار داشت: ظرفیت دریافت گازهای همراه نفت در کارخانه گاز و گاز مایع شماره ۴۰۰ با هدف جمع آوری و دریافت بخشی از گازهای مرحله دوم بهره برداری مربوط به شرکت مارون  و جلوگیری از گازسوزی به میزان ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار فوت مکعب در روز افزایش یافت.

وی ضمن تاکید بر انجام هرگونه اقدام در راستای صیانت از منابع هیدروکربوری شرکت گفت: این میزان ظرفیت به گازهای تفکیکی مراحل پایین آسماری واحد بهره برداری کوپال که پس از جمع آوری و فشارافزایی در ایستگاه تقویت فشار گاز آسماری کوپال، به مرحله دوم کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰ ارسال می شد، اختصاص داشت که با انجام اصلاحیه ای امکان ارسال این مقدار گاز به کارخانه های گاز و گاز مایع ۷۰۰ و ۸۰۰ فراهم و از این ظرفیت جهت جمع آوری سایر گازهای مرحله دوم مازاد شرکت بویژه واحد مارون ۴ ، استفاده خواهد شد.

پورهنگ افزود: پیش از این با توجه به افزایش تولید گاز مازاد بر ظرفیت ایستگاه های جمع آوری و فشار افزایی شرکت، استفاده از حداکثر ظرفیت دریافت گازهای مرحله دوم در کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و با انجام طرح های اصلاحی، بخشی از گازهای مرحله دوم مازاد واحد های بهره برداری شماره ۱ و ۶ مارون به جای مشعل شدن، به کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰ ارسال شد. مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در پایان از آغاز یک طرح اصلاحی جهت ارسال گازهای مرحله دوم  مازاد واحد بهره برداری شماره ۴ مارون به کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰ در آینده نزدیک خبر داد.



  کد خبر : 2630
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :